Nieuwjaarsborrel bij KBO Elshout

Gezellig samenzijn met muziek en zang

Zo’n vijftig leden kwamen vrijdag 5 januari samen in d’n Elshof om elkaar het beste te wensen voor het nieuwe jaar en te luisteren naar het Elshouts Akkoordje wat de stemming er goed in wist te brengen. Ieder kreeg bij binnenkomst consumptiebonnen voor koffie en een drankje, zodat de keeltjes gesmeerd werden om mee te zingen. En dat werd ook volop gedaan.

Voorzitter Jan van Oijen opende de middag met uiteraard de beste wensen voor iedereen en de mededeling dat KBO Elshout inmiddels de 300 leden heeft overschreden. Waarop een aantal leden van het koor reageerde met : “dat is aan ons te danken”. Zij waren net lid geworden.

Dirigente Kitty wist de maat er goed in te houden, op deze voor haar laatste keer als dirigente van het Elshouts Akkoordje. Zij werd na afloop dan ook bedankt met een groot applaus van het koor en de KBO leden. Gezellige meezingers kwamen voorbij, waaronder een aantal liedjes over Elshout en dat was leuk om te horen want die waren voor de meeste mensen onbekend. De middag eindigde met een polonaise op het lied van de Engelbewaarder en dat was een lied wat iedereen uit volle borst mee kon zingen.

Om 16.30 uur kon iedereen weer naar huis om vol goede moed weer te beginnen aan een nieuw KBO jaar met volop activiteiten. Zoals de inloopochtenden op woensdag van 9.30 uur tot 11.30 uur om gezellig een gratis kopje koffie te drinken, een krantje te lezen of alleen maar even een praatje te maken. Ook het kienen op de tweede en vierde woensdag van de maand en het kaarten op de tweede en vierde vrijdag van de maand.

Er is altijd wel iets te doen in Elshout en wil je weten wat en wanneer kijk dan even op de website bij de activiteitenkalender.