Gezellig met allen aan tafel

80 Leden van KBO genoten zaterdag 16 december van een overheerlijk kerstdiner wat verzorgt werd door partycentrum Princee. De tafels waren mooi gedekt met kerstverlichting en groen. Iedereen had zijn mooiste kleding aan en had er zin in. Alle ingrediënten waren dus aanwezig voor een leuke, gezellig avond.

Die middag was ook de opening van Kerstdùrp Elshout bij de locatie waar de maaltijd genoten zou worden. Er was een koor aanwezig, de vuurkorven branden en binnen was de kerstverlichting aan. Een leuke aankomst met volop gezelligheid. Al ruim voor aanvangstijd kwamen de eerste mensen al binnen. Bij binnenkomst kreeg ieder een kerstbal in kleur die aangaf of je vlees of vis besteld had. Ook een gratis lootje voor de verloting van de diverse kerststukjes die op de tafels stonden. De tafels waren in lange rijen gezet en iedereen kon zijn/haar eigen plaatsje kiezen. Het catering bedrijf was aanwezig en voorzag iedereen van een lekkere amuse. En uiteraard werd er ook gezorgd voor een drankje.

Voorzitter Jan van Oijen heette iedereen van harte welkom en vertelde een kerstverhaal. Daarna kon het diner beginnen en kreeg iedereen een bordje carpaccio. Ook voor de vegetariërs was gezorgd. Na deze starter kwam een heerlijk kopje heldere bouillonsoep en deze smaakopwekker ging er goed in. Tussen twee gangen in werd ook nog een kerstgedicht voorgelezen. De monden werd niet alleen gebruikt om te eten want er werd volop gepraat. Iedereen had het naar zijn/haar zin.

Daarna was het tijd voor het hoofdgerecht wat voor de vleeseters bestond uit een stoofpotje van wild met spruitjes en pommes duchess en voor de viseters was er zalm met carrots en pastinaak/venkel puree. Voor de vegetariërs was er porto bello met brie, carrots en pastinaak/venkel puree. De rauwkost op tafel kon naar eigen believen genomen worden.

Voor de afsluiter moest het licht uit want dat was een spektakel met vuurwerk: Omelet Siberiëne met warme kersen en slagroom. Daarna was het tijd voor de loterij van de kerststukjes. Er waren 25  stukjes te verloten dus volop kans  en menigeen ging met zo’n mooi stukje naar huis. De voorzitter sloot de avond met iedereen te bedanken die meegewerkt hadden om deze leuke avond te laten slagen en vergezelt van wensen voor fijne dagen kon iedereen weer huiswaarts gaan. De mensen die zelf geen vervoer hadden werden thuisgebracht.

Voorlopig gaat KBO ook even in de feestdagen modus. De eerste bijeenkomst is op 5 januari voor een nieuwjaarstreffen met een optreden van een koor.