Kienen

Iedere 2de en 4de woensdag van de maand.

Je zou denken dat het niet meer van deze tijd is, kienen, maar niets is minder waar. Twee maal per maand komen er zo’n 20-25 dames en een enkele heer om 13.30 uur naar D’n Elshof om een kansje te wagen op de leuke prijzen die ingekocht worden door Rina Brok en Rini Pulles. Samen verzorgen zij deze middagen, roepen de nummers af en zijn  ook verantwoordelijk voor het controleren van de juiste nummers. Deze middagen zijn niet alleen voor leden van KBO maar ook voor niet leden en alleen in de vakantietijd, als D’n Elshof gesloten is, kan er geen gokje gewaagd worden.

Voordat het spel kan beginnen wordt er eerst koffie/thee gedronken want eenmaal begonnen is er geen tijd, de kaart moet vol dus opperste concentratie wordt gevergd van de deelnemers. Het is stil want niemand wil ook maar een cijfertje missen om zo snel mogelijk zijn/haar bingokaart vol te krijgen. Er wordt niet gespeeld voor grote geldprijzen of een tv maar wel voor prijzen die bruikbaar zijn voor iedereen zoals bv een levensmiddelenpakket. Na een aantal ronden is het tijd voor een korte pauze om daarna weer vol spanning verder te gaan. Want spannend is het als je nog maar één cijfertje nodig hebt.

En de kosten: €4,00 per kaart incl.  koffie.

Contact via kbo.elshout@gmail.com .

Kaarten (Rikken en Jokeren)

Op de tweede en vierde vrijdag van de maand, van september tot mei, organiseert KBO een kaartavond in D’n Elshof. Iedereen is er welkom om te rikken of jokeren. Je hoeft dus geen lid te zijn en voor een bedrag van €3,00 doe je mee en krijg je ook nog een kop koffie. Al meer dan dertig jaar organiseert KBO deze kaart avonden.

Aanvang 19.30 uur. Inschrijven vanaf 19.00 uur.

Het merendeel van de mensen komt om te rikken, het kaartspel van de Brabant. Er worden 40 potjes gespeeld met een eindtijd van 22.00 uur, zo nodig met een uitloop tot 22.30 uur zodat elke tafel de potjes kan afmaken of om nog even na te kletsen.

Soms raken de gemoederen verhit want zowel de dames als de heren zijn zeer fanatiek. Tijd voor een bakkie koffie en een borreltje is er amper want zij gaan voor de overwinning. De punten worden aan het eind van de avond geteld en de winnaars kunnen naar huis met een leuke prijs. Aan het einde van het seizoen worden de punten van iedere deelnemer bij elkaar geteld en dan wordt de grote winnaar bekend.

Zeker in de wintertijd wordt er goed gebruik gemaakt van deze mogelijkheid om te kunnen spelen. Het is iedere keer een verrassing met wie je aan de tafel zit want hierbij kaart je niet, zoals bij bridgen, met een vaste partner. Door loting krijg je je tafelnummer en zie je met wie je die avond een potje mag kaarten.

Hou je van kaarten kom dan eens gezellig meedoen.

De contactpersoon voor het kaarten is Harrie van Venrooij, tel. 06 - 81 93 18 54 of mail naar kbo.elshout@gmail.com.

Fotoclub Kiekeboe:

Houdt u van fotograferen en wilt u uw kennis uitbreiden dan kunt u lid worden van Kiekeboe. Elke 1e woensdag van de maand wordt uw kennis onder begeleiding van Anton van Tuijl verder uitgebreid. De cursus wordt gegeven in d’n Elshof. Aanvang 13.30 uur, einde 15.30 uur.

Deelname per inschrijving en de kosten zijn €22,50 per jaar.

De contactpersoon is Harrie van Venrooij, tel 375185 of kbo.elshout@gmail.com . Op dit moment is er een wachtlijst.

Fietsen:

Maandelijks twee fietstochten van 40-45 km met koffiepauze, gemiddelde snelheid is 16-17 km per uur voor e-bike of gewone fiets. Elke 3e woensdagmorgen om 9.00 uur en elke 1ste maandagmiddag om 13.00 uur wordt er een fietsroute uitgezet vanuit Elshout.

De start is op de pleintje bij D’n Elshof. Het dragen van een veiligheidsvest is verplicht. Deze krijg je gratis bij je lidmaatschap en zijn ook voor €4,00 te koop bij vertrek.

Bij slecht weer gaat het niet door. De deelname is geheel vrijblijvend en er zijn geen kosten, alleen uw eigen kopje koffie/thee.

De contactpersoon is Jan van Oijen, tel.374165 of kbo.elshout@gmail.com

Jaarlijkse fietstocht:

In de maand juni wordt de jaarlijkse fietstocht georganiseerd met koffiepauzes, lunch en cultuur. De afstand is 45-50 km. Ook is er in juni en september nog een dagtocht van 80-90 km.

Het vertrekpunt is het pleintje bij D’n Elshof om 9.00 uur. Weer terug om 17.30 uur.

Opgave via inschrijving.

De begeleiding vindt plaats vanuit de activiteitencommissie, info Joke van Delft tel. 06 - 14 51 62 97 of Myriam van Sluisveld tel. 06 - 22 18 13 62 of kbo.elshout@gmail.com.

Elk kwartaal een etentje:

“Samen eten, samen genieten, het alleen aan tafel zitten even vergeten ……. Iedereen moet er aan deel kunnen nemen”

Wij organiseren elk kwartaal een diner met 3 gangen voor een minimale prijs. Doelstelling is “samen eten, samen genieten”. Het diner vindt plaats in d’n Elshof. Aanvang 12.30 uur tot 14.00 uur. Inschrijving is noodzakelijk.

De contactpersoon is de activiteitencommissie, email: kbo.elshout@gmail.com.