Fotograferen met je smartphone bij KBO Elshout.

Vanaf nu worden er mooiere foto’s gemaakt door leden van de KBO. Een verkorte cursus  gegeven door Anton van Tuijl. Anton is de vaste docent van fotoclub KieKeBoe, ook een onderdeel van het activiteitenprogramma van KBO Elshout. Deze fotoclub heeft een aantal vaste leden en helaas, daar kon niemand meer bij. Daarom werd er gekozen voor een aparte, korte cursus.

In drie lessen werd geleerd hoe te fotograferen met je smartphone. De tien personen die hier aan hebben deelgenomen, weten nu vooral hoe het NIET moet. Drie bijeenkomsten en een aantal opdrachten, daaruit bestond deze korte cursus. De ene week opdrachten uitvoeren en de week erop uitleg en bespreking van de foto’s die gemaakt waren. De foto’s werden getoond op groot scherm met daarbij door Anton de uitleg wat er wel en niet goed aan was en hoe je kon verbeteren. Leuk om te zien hoe ieder toch verschillend naar een onderwerp kijkt en dit fotografeert.

Er zitten meer mogelijkheden op de smartphone dan je dacht en door deze goed te gebruiken hoef je niet altijd een dure camera te hebben om toch een mooie foto te kunnen maken. Na deze korte cursus wordt er nooit meer een foto gemaakt zonder eerst even na te denken. Hiernaast vier hoofdregels om rekening mee te houden.

Hieronder wat werk en beeldmateriaal uit de cursus.