KBO Elshout toert weer rond.

De eerste fietstocht van het seizoen weer is gereden na een winterstop van vijf maanden. Deze tocht is voor leden van KBO die nog 30-40 km kunnen en willen fietsen. Maar ook niet leden zijn welkom. Deelname is gratis.

Op de derde woensdag van de maand, steevast om 9.00 uur, wordt er vertrokken vanaf het pleintje naast d’n Elshof in Elshout. Iedere maand weer zorgen Tini van Weert en Ben van Son voor een mooie route door bos, heide en over polderwegen. De ene keer fietsen over asfalt en de andere keer over een zandpad door het bos. Met halverwege een gezellige koffiestop. Dan is er tijd voor een praatje en voor de sanitaire stop. Er wordt gereden in kleine groepen en met veiligheidsvestjes aan.

De eerste tocht van het seizoen, 16 maart jl., ging door de duinen naar Loon op Zand met een stop bij de kiosk, om van daaruit via Kaatsheuvel over de snelfietsroute weer richting Elshout te gaan. Voor deze eerste rit van het seizoen was voor een korte versie van 32 km gekozen omdat niet iedereen in de winterstop nog grote afstanden gefietst heeft. Met een deelname van 25 personen was dit toch weer een leuk begin. De enige kosten die je maakt zijn je consumpties.

De volgende fietstocht staat gepland voor 20 april. Kom op tijd want er wordt stipt om 9.00 uur gestart.