Een workshop “fusen” voor leden van KBO Elshout.

Vanwege het beperkte aantal plaatsen kwamen op 15 april  de eerste acht leden van KBO Elshout samen om een mooi sieraad te fusen van glas. De tweede groep verzamelde zich op 22 april. Het adres voor deze workshop was Glasatelier Denise in Elshout waar zij ontvangen werden met koffie/thee en wat lekkers. Na deze ontvangst werd eerst uitgelegd waar de verschillende gereedschappen voor gebruikt moesten worden. Veiligheid voorop dus werken met handschoentjes en een veiligheidsbril. Ook de verschillende soorten glas werden getoond evenals de glas stringers  (staafjes) , korrels en poeders. Er mocht gewerkt worden met  transparant en opaque (ondoorzichtig) glas en glas met veel bling.bling, het dichrioc glas. Voorbeelden lagen klaar maar iedereen koos voor een eigen ontwerp en dat gaf heel verschillende eindresultaten. Helaas kon dit resultaat nog niet mee naar huis om geshowd te worden want het moest eerst nog de oven in. Want fusen is het samensmelten van al die verschillende glasstukjes tot een geheel zodat er een hanger, broche, ring of oorbellen van gemaakt kan worden.