Een sfeervol Kerstdiner met KBO Elshout. Met 80 mensen aan tafel en niet alleen. Wat is er nu gezelliger dan met veel mensen samen het kerstdiner gebruiken, zeker als je altijd alleen aan tafel zit. KBO Elshout hield voor het eerst sinds corona haar jaarlijkse kerstdiner en daar hadden de leden weer zin in want het werd een volle zaal waarin alle plaatsen benut werden.

Tijdens de opening van Elshouts kerstdorp was ook het kerstdiner van KBO gepland. En dat gaf gelijk een mooi en gezellige sfeer bij aankomst. De kerststal buiten met de verlichte kerstboom, vuurkorven, gluhwein, een zangkoor en veel mensen rondom de kerstboom. Bij binnenkomst in d’n Elshof prachtig gedekte tafels met kleine kerststukjes en dennentakken met verlichting op de tafels. De verlichting op stand sfeer en zachte muziek uit de speakers dat al snel niet meer te horen was door de gesprekken die op gang kwamen. De glazen werden vol geschonken en voorzitter Jan van Oijen deed zijn welkomstwoord. Onder de borden vond men tot verrassing een lootje waarmee aan het eind de kerststukjes op de tafels te winnen waren. Het cateringbedrijf, Princée  uit Helvoirt stond al in de startblokken om het voorgerecht uit te serveren. Dit was een mooi opgemaakt bordje met gerookte eendenborst. Ook voor de mensen met een dieet was gezorgd. Tussen de twee gangen door was er een kerstgedachte verteld door Ingrid Veldkamp. Als tussengerecht kwam er een kopje bospaddenstoelen soep en een sneetje stokbrood met kruidenboter. Intussen werden de borden voor het  hoofdgerecht klaargemaakt. Twee verschillende rauwkost op tafel en op de borden was het de keuze aan tongrolletje met zalm, puree en groenten of sukadelapje met aardappelpuree en groenten. Iedereen liet het zich goed smaken want de borden ging leeg retour. Voor het nagerecht gingen de lichten uit want het werd met “vuurwerk” binnen gebracht. Een heerlijk ijsgerecht met warme kersen, slagroom en een kletskop. Tijdens het  kopje koffie/thee als afsluiter werden de kerststukjes verloot. Daarna konden de jassen weer opgezocht worden, de taxi’s weer gebeld en iedereen weer voldaan naar huis. Gezien de vele goede reacties was het een geslaagd kerstdiner.

KBO Elshout wenst iedereen Fijne Feestdagen en een gezond 2023.